Monday, March 10, 2014

rusuh hati di jakarta




macam aku pernah tulis sebelum sebelum ini di sini .. smooth journey in the early morning of the sayyidul ayyam ..friday . Arrived at Jakarta , had  some meeting to attend and the rest is our jimba activities +shopping spree. Since we follow company trip schedule so most of the cafe and restaurant provided with wifi services. Staying at Four star hotel , Le Grandeur Mangga Dua, memang sedap untuk ke spa dan layan swimming.  me and my superior kak siti able to update our activities and get the live update news from Malaysia sambil santai dan rasa macam theraphy tengah hectic kerja orang bagi cuti, Alhamdulillah rezeki.

Waktu malam baru bermula aktiviti bebas kami , seusai check in , me and my superior kak siti , sambil catch up hal rumah di Malaysia bukak news pertama. Lagi sekali anus lelaki jadi taruhan. DSAI 5 yrs inprisonment. lagi sekali watak saiful masuk balik , 72 hours sperm outside body dia boleh jaga dengan elok tanpa pooping or peeing, hebat lelaki ini (maaf bahasa kasar tapi lebih mudah faham). Terpulang untuk yang percaya buat saya yang kadang wajib evidence scientific ini memang tidak percaya. Manusia akan excrete toxic everyday, how he survive 3 days without excretion process? Ini lawak dan lebih lawak terpaksa menerima hakikat highlight news antarabangsa.


Menjelang Pagi subuh itu , malaysia airlines updated MH370 bound to Beijing, China  lost contact dengan Subang Air Controller . waktu sarapan seorang lagi rakan update, 20 of her colleague in the plane from Freescale company. Kau bayang apa rasa dia , pagi jumaat sarapan gelak bersama, whatsapp sebelum berlepas , esok bangun subuh status rakan tidak diketahui . rakan sekerja gelak tawa kita. Benda yang sama dilakukan oleh semua traveller. Dengan status terkini mungkin berpatah balik tapi dimana mendaratnya? Minyak kapal bertahan 8 jam sahaja , kini sudah melepasi 48 jam . tidak sampai hati untuk saya update trip tersenyum tersengih sedangkan ramai bungkam menanti nasib ahli keluarga, nasib rakan mereka ...cuma satu berdoa dan berdoa. Tapi benar as orang kaki jalan , kita merasa perasaan itu, sebuah ketidakpastian yang sangat menyentuh hati . Mendoakan yang terbaik untuk nasib pesawat ini dan mengharap keajaiban dari Allah. Lagihal membuat saya terkesan inilah laluan ke Japan, Korea dan Vietnam.

satu hikmah yang saya dapat daripada kejadian ini, selama ini saya fikir apa saya buat, saya berjalan untuk kepuasan diri sahaja. cukup mama dan abah redha apa saya buat. Ada jugak saya terfikir who cares what I did since Im not the special woman to someone etc etc yada yada (dialog membebel sendiri). Tapi saya silap, bermula dengan status twitter seorang kawan baik (BFF) : risau dengan keselamatan saya , saya reply balik :" beb, your pray what I need now". Saya tidak sangka ramai selama ini cuma memerhati rupanya concern dengan saya siap private message di FB , satu hal kawan saya seorang lagi  ini jarang surf FB semenjak beranak 3 yang dia tahu saya kaki jalan. Message peribadi dia sangat buat saya tersentuh sebab ada rupanya yang ambil tahu hal saya walau dari jauh:
"Slm.weh,aku Xtau ko kt ne skrg.tp aku doakan ko selamat.ko la satu2nye kwn aku yg rajin fly,msa tgk berita aku nengok bnyk kali n doa nama ko xde kt stu,weh,suspen aku..smoga Allah lindungi kau walau kt mn pun kau berada..Aminn."
Selain update status saya yang kawan kawan sekolah +uni jarang atau semenjak keluar sekolah tidak berjumpa mendoakan kita dan paling saya terkesan update arrival saya mendapat feedback termasuk dari lecturer saya .  Tahulah saya ramai yang peduli . Thanks dan semoga doa anda untuk keselamatan saya untuk setiap kali saya berpapasan di beri ganjaran Allah yang sebaiknya buat kalian.Now I know the meaning of waiting  family members, feeling mama dan abah yang risau setiap kali kami berjalan dan tunggu update dari kami. Saya masih mampu balik ke rumah , makan makanan kegemaran yang terhidang dan berkongsi pengalaman trip (Alhamdulillah untuk semua ini). saya juga doakan yang sama buat penumpang MH370. Dont despair and lose hope. Hasbunallah wa nikmal wakeel



2 comments:

Time Traveller said...

Keselamatan pada mereka yang dikenali memang dirisaui oleh semua orang.. apa pun alhamdulillah selamat pulang dari Jakarta ..

Moga Allah Taala memudahkan kerje2 mencari dan menyelamat amin..

Annabuadiary said...

pray for MH370, it is sad to the whole nation ..i appreciate the concern and worry... walaupun macam saya ckp dkt awak tadi 5-6 orang gak lah ckp benda sama. feel bless awak bila orang peduli