Monday, January 19, 2009

Tok Mon rupanya nak jadi artis

Pagi lepas aku baca paper setelah kemenangan parti bulan di east coast aku tertarik dengan satu berita di kolum kecil sebuah akhbar kerajaan :
Petikan berita:
"tengok orang bertanding tok rasa seronok, kali ni tok tak boleh nak bertanding sebab takde penaja, dulu orang ambil gambar, tok rasa macam artis"
Haih, tok pun tahu nak glam???

Dan berbalik kepada masyarakat gaya hedonisme , sume orang nak terkenal dan glamor, gaya mana , atau cara mana blasah je lah. Paling aku tak tahan kalau AF bukak floor untuk audition, sanggup melalak kalau tak dapat masuk.Bila jimmy shanley (pengacara AF) tanya kenapa nak jadi artis, saya minat seni ..wehla ..tolong bagi jawapan realistic seperti ini- dengan menjadi artis saya boleh glam, tak perlu belajar sampai peringkat 4 uni, tak perlu susah susah turun naik library, untung2 bleh jadi pilihan dato' terkini ...kan senang jawab camtu ...atau lebey best, digosipkan dengan laki orang ke apa...

Yang bab ni lagi aku heran petala lapan ...macam kisah si memey yang sume orang cerita , apa ke halnya pegi office tengah malam??? aku ni nak santak sampai pukul 9 pun dah bulu roma tegak berdiri + rasa tak larat nak kulikan diri sampai lelama gitu kat office apatah lagi sampai pukul 2-3 pagi ..ish ish ish, dah tu sanggup masuk WHI , itu tempah maut kak oi, dedah pekung diri ...tapi aku memang perasan, orang skarang buat sume benda nak cari glam ...lain blakang kira ...n i keep wonder if i ask all the candidates of gadis melayu ada tak yang bran nak jawab- saya bertanding gadis melayu sebagai laluan besar nak masuk broadcast sambil sambil mudahlah ke laluan lain .....





2 comments:

Anonymous said...

ish
mind you, Tuan bukan prejudis (betul ker ejaan nih?), sekarang ni mind set dah mmg mcm tu. semua ingat hiburan jer. sbb dalam mainstream tu jer yang orang kita boleh menyerlah....

Maaf kalu offensive

dan...dengan politik jer orang kita boleh ada kuasa, dan bagi kaya diri sendiri dan kroni2

Maaf kalu ofensive

Annabuadiary said...

saya tak offensive tuan ...memang lumrah dunia kini ...kuasa+glamor ...sume orang inginkan ...tapi tahap mana kuasa+glamor kan kita mahu ...yang itu kita tak tahu ...