Saturday, March 16, 2013

rachel corrie : born in USA and died for palestine kisah 10 tahun dulu

kira kira sepuluh tahun dulu , waktu aku baca pasal rachel corrie mati kena lenyek dgn bulldozer demi tanah Palestine , rasanya yang aku ckp kesian ,lepas tu  takde kesan dan balik main game ular dkt nokia 3310 aku serta teruskan makan indo mie (zaman matrik suka sgt aku maggie ni)

serious tidak mendatangkan kesan , no impact ! yileks!

sehingga
-
-
-
-
-
-

serangan kapal mavi marmara 2010 and another kapal pun kena tahan which is rachel corrie , baru aku google renyeh skit , baru baca owh , ah , gitu ,,,pastu pause , time ni dah takde maggie indo mie di tangan , aku diam , she;s non muslim , died because of protecting the palestine land ...non muslim , aku islam , jadi lagu mana yang aku duk bangga rasa mcm champion makan segala jenis penyumbang saham zionis ... dahla angkat senjata pun tak reti, qunut nazilah kena bukak buku , doakan utk palestine jarang jarang ..so skarang aku duk degar degar je ckp itu ini ,...jadi aku tanamkan sikap dan ajak yang lain ...least as minimal you can do is  :pray for palestine  , jangan sampai kena tahan di pintu sorga ..aku takut ...

bila aku google lagi , aku buat en3 sempena hari ni 10 tahun pemergian dan dia mmg baik orangnya , dia pernah berucap utk justice and peace tika usia 5 tahun ..dahsyatkan?..aku umur 5 tahun dahsyat gak , menari sempena hari kanak2 sedunia depan permaisuri.

dan aku kepilkan wajah wajah rachel, ucapan waktu kecil , gambar dia terbunuh ...


ucapan sewaktu dia di grade 5 --dalm umur 9 -11 tahun

dan ini footage terakhir sebelum dia dilenyek



sila lari dan menyorok bawah bantal , kita seinci pun tak membantu

No comments: