Thursday, April 16, 2009

PreAching Islam ....

sesungguhnya aku kerdil tatkala membicarakan tentang addeen ...serasa tak cukup ilmu untuk bercakap ... serasa kerdil tatkala nonmuslim bertanyakan soalan ...macam aku hanya gah di kertas peperiksaan dan menala jawapan ..tidak pada jawapan mulut ...

kenapa tiba tiba aku berkata tentang penyebaran dakwah ...bukankah kita semua wajib menjadi DAIE pada nonmuslim ....wajib , tapi jarang amalkan ...tak berani untuk menyatakan indahnya agama suci dan sejahtera ini... bukankah kita tahu mereka mampu mendakwa kita di hari yang kekal abadi nanti kerana sekalipun gagal mendakwah mereka tentang Islam ...

Semuanya buat aku terfikir bila team leader aku meninggal dalam kemalangan ...kalau muslim mampu juga aku sedekahkan al-fatihah buat dia tenang di sana ...tapi kalau non muslim , hanya simpati aku lahirkan ..kita tahu bukan apa terjadi buat mereka di sana ??? aku sedih kerana satu perkataan tentang islam pun aku tak ucapkan pada dia .,,,

Bagaimana aku build the feeling and strenght to talk bout Islam ? How to preach Islam to them?

1 comment:

Ann said...

slh satu cara untk smpaikn islam kpd mereka...aku forwadkan emel ttg islam dan post kn artikel ttg islam kt frenster...erm nak dakwah scr lisan..aku rase aku x cukup kuat dr segi ilmu.