Sunday, April 6, 2014

salah kata

aku ni memang gagal pantun , masuk pesta pantun sekolah pun tak. tapi suruh debate bolehlah lagi, skill pun tak hilang. Itu agak orang salah faham bila aku pertahankan fakta dan ada sedikit (banyak kot) tak nak mengalah kalau fakta aku tepat. Sebab terikut gaya debator pencen zaman sekolah sampai zaman universiti. Tapi debator skill aku tak tahap budak Aikol (Law) yang itu power sangat siap wakil negara.

jadi kalau aku pantun memang bentuk copy pasta

muka putih disapu bedak,
naik seri bertambah wangi,
kalau orang tidak berkehendak,
takkan pipi nak disorong sorong lagi.

buah kuini jangan dipetik,
jatuh ke tanah isi terpercik,
dikau ibarat enggang nan cantik,
hamba cuma gagak yang jelik.


pastu aku tambah lagi :

salah di mata kalau tak nampak

salah tafsiran kalau tak dinilai 


we are human being , live with dogma atau crystal clear

No comments: