Saturday, July 21, 2012

An -Nur 26

Ramadhan Kareem semua ... untuk tazkirah ramadhan saya kongsi lain hari cuma saya tiba2 diam , lama merenung ayat tauhid ini

“Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.” (an-Nur':26)


1.saya takut sayalah itu tergolong dalam golongan jahat dan nauzubillah jika bakal suami juga golongan yang sama , maka rosaklah institusi keluarga dan rosak masyarakat ...apakah nasib akhirat saya kelak.


2. Saya takut jika saya memang jauh daripada perempuan yang baik baik itu ... sehingga tiada lelaki baik sudi mengambil saya menjadi zaujahnya 


Let's change to be good my dear friend ...change and pray that we are not classified itu orang yang jahat.

No comments: