Monday, February 13, 2012

dare to dream ...dream big

First of all thanks adik for DM me this phrase ,as I feel it is hard to get one of my dream. Yes ! and try our best to realize our dream and the most important thing pray hard to Allah to get His bless so that our dream never deviated from the right path.

Everyday without fail I pray to Allah to seek forgiven for all of my wrongdoings, accept my repent , forgive my parents and family mistake , panjang umur, murah rezeki dan diberi kesihatan yang baik,lagi satu jodoh yang terbaik dunia dan akhirat ... this is my pray , a part of it saya ada mimpi ...macam cerita sang pemimpi ...so this is my dream !

1. menziarahi al -haramain selagi daya dan sekerap mungkin selagi nyawa di kandung badan
-kenapa Al -haramain , for those yang pernah ke sana , no words to describe this holy place, bukan nak kata waktu di Malaysia hubungan dengan Allah itu lemah , tapi disana aku rasa hubungan seorang hamba yang banyak dosa ini amat rapat dengan penciptanya ,100% depend on Him , worship to him , ok serious sedih saat tinggalkan mekah dan juga madinah , aku berdoa sentiasa ada rezeki ke sana lagi dan kalau boleh dengan dia yang halal untuk ku. Alas. nenek aku yang umur 73 tahun yang sekarang sakit kaki tu pun letk target 10x , dan dia baru 7x , memang betul bukan dikira berapa kali kita pegi , tapi kalau kita mampu dan melunaskan rindu aku rasa tak salah.

2. travel around the world
aku harap aku boleh buat globe trotting sebab utk usia 28 tahun ini , Alhamdulillah saya baru sampai ke negara ke6, saya berharap dapat ke eropah terutama sekali Spain -1st jumpa anak angkat abah dan mama dekat Barcelona , kedua pegi ke tempat yang sibuk hooha cerita valentine --alhambra , granadana, seville dan toledo ..maka saya harus bekerja keras dan kumpul duit , dan keep fit, sebab saya teringin nak pegi masjid dekat Alhambra tu sambil nyanyi lagu kumpulan nasyid far-east

3.Beli rumah
-skim mampu milik belum layak untuk saya , nak buat pinjaman perumahan zaman sekarang ni bukan senang dan nilai hartanah yang mampu menyembelih tengkuk anda. ia saya harus ada rumah sebab itu keperluan asas, tak de justifikasi rumah sebesar mahligai atau apa , yang dalam kepala kalau boleh masih sekitar Lembah Klang dan ada tanah untuk bakal anak2 bermain ..kesian lah kalau duk apartment , nanti diaorang tak kenal tanah

4. Scuba diving
-chantek bukan ciptaan Allah itu baik yang di bumi ataupun di dasar lautan -=harap dapat lesen PADI , again money constraint ...unless usaha usaha usaha , paling murah saya check dekat perhentian ----siapa simpati nak sponsor saya , saya akan sayang awak :-P

5. Meet this people 
-matlutfi --i want to know what inspired him to create good vblogging video --have to go to perth.
-adam adli : for his determination towards academic freedom , his vocal on his movement (by the way already met him on 4/2/2012 ---and ironically we not talked bout academic freedom issue , dia gelabah tengok aku kot :-)----kidding , marah group we are all adam adli
-deddy mizwar --pak deddy ngapain semua cerita mu bagus skali , bikin saya jatuh cinta pada naskah pak deddy --tp tiap kali ke indonesia tidak pernah ketemu
-nurul izzah : tentu sekali kak nurul sudah berbeza dari kali pertama kita bertemu 14 tahun dahulu  di rumah keluarga besar kami

6.Buat charity selagi mampu
- i hope that im not only donating but able to help them in term of education by free tutor , fund rising and skill . Macam hari tu aku join programme relay for life --support cancer awareness and treasure hunt for organ donation , I got lot's of knowledge and information on this two things.

sebenarnya semua di atas bukanlah kerja perseorangan kerana mimpi saya ini saya ingin mengajak bersama rakan -rakan , ahli keluarga , in future --yg tersayang sebab impian besar ini adalah bukan untuk dibuat seorang diri

Finally ----May Allah grant all my dream and its come true , AMIN ...alhamdulillah



No comments: