Wednesday, June 16, 2010

alma mater

my alma mater . proudly to tell others i'm the product of that university. Visited my alma materm ( i do it every weekend actually cause my sis also study in the same uni) , all the memories is fresh like yesterday.

sungguh , aku rindu tatkala sibuk untuk ke kelas. berlari lari antara waktu kelas yang kekadang venuenya memang bleh buat marathon (especially antara core subject dengan university required subject). Saat 2 duit untuk seminggu cukup cukup je kat tangan dan memang kena tahan dari beratur kat ATM sebab nak menjimat. Student lifestyle di bumi taman ilmu dan budi.

Sungguh , saya masih merindui squash court dan swimming pool yang isolated dan khas untuk muslimah. Saat mendaki tangga yang memang mcm dekat batu caves disebabkan mahallah di atas puncak bukit. Bertanggak tanggak untuk makan yang best2 bila memikirkan talian hayat purse yang mengempis.

Memang hari ini sepinggan chicken chop berharga RM5 adalah terlalu murah bagi saya , tetapi adakah saya masih mengatakan murah pada zaman RM1500 dibahagi 4 bulan? Memang hari ini saya mengatakan sepinggan nasi ayam RM3.50 itu terlampau murah , tetapi adakah saya masih mengatakan murah tatkala duit yang diberi oleh ibu ayah + duit ah long berdaftar perlu dibahagikan untuk photostat note, makan 2 kali sehari dan lain lain lagi?? Tapi saat bersusah senang ketika zaman itu lebih manisnya kerana semua kami sama .. masih mampu bergelak tawa walaupun kekangan ekonomi menebal . Kerana ketika itu tidak sekali kepala di senakkan dengan segala utility bil , installment car dan segala macam benda yang memerlukan bayaran ...

Sungguh aku rindu alma mater ku ...the comfort zone for everyone .

No comments: