Wednesday, December 18, 2013

This awesome crazy banana - am I wrong ?

Ini kisah beberapa tahun lepas yang membawa kepada tahun ini ..

"Tep , kau nak ke bandungkan? aku kirim pisang cheese, ala kerepek yang kita makan time presentation final project". selamba memesan duit tak bagi
"Ida, aku bukan present sama dengan kau, aku takde waktu korang kenduri pisang cheese dlm seminar room tu", jujur minah ni cakap . dan hatiku musnah punah .
"takpe tep, jap lagi aku print and google untuk kau ", confident aku bagi suggestion dan kawan aku jawab ok. , Siap pesan lagi tu , 3kg tp buat setiap satu 500g ..kau tengok banyak tak banyak cengkadak aku.

selang 3 hari latep atau nama sebenar latiffah sms, Ida mana ada pakai kilo , pisang cheese kau ckp salut tepung ada cheese atas tu pakai kotak .Jeda aku, nasib tak jadi Jedi. Wait wait , sejak bila diaorang tukar packaging dlm tempoh tak sampai 2 bulan? dalam blur aku jawab kalau cmtu sekotak je la tep. (dlm hati confident salah) ...ya sampai kawan aku di malaysia , bukan kerepek pisang cheese tetapi aku telek aku pusing kotak tu , aku baca tulisan dekat atas PISANG BOLLEN keluaran Pekan Baru boleh tahan seminggu , patut minah ni bising suruh aku ambil titipan cepat setahu aku kerepek pisang 2 minggu tahan. Rasa dia bila sampai rumah ...he he awesome tp time tu sedikit kecewa sbb aku nk kerepek pisang keju. zaman tu belum lagi pisang keju chocolate, blueberry , strawberry ,..ngak ada ya ibu bapak sekalian.
inilah rupa kerepek pisang keju

2013
Encik A ,  pergi pekan baru , ok before that I had try this Pisang bollen in bandung, the taste not the same like my friend belikan maybe sebab takde perkataan pekan baru , i dont know . ada tempat kita cari takde macam Medan yang semua benda takde.
so mintaklah Encik A tolong belikan,  Ya saya dengan tak malunya selamba request siap bagi gambar yang ni nak make sure betul dan bukan kerepek pisang keju. siap bagi ejaan dekat fb dengan sms .
sekali dapat message FB  , "awak bukan pisang belon tapi bollen ", Im almost what??? bila aku ubah ejaan , scroll back history ,eh betul aku eja tak salah , check handphone betul eja..skali alamak mesti  pening dia carikan , siap cari dekat bukit tinggi lepas tu sambung cari dekat pekan baru. syukran jazilan ya akhi afif -sorry bikin report sama loe, awesome taste dan nasib kamu enggak belikan gue yang rasa tapai cheese. hihi.

kredit gambar ini daripada blog encik A sendiri: http://timetravelafif.blogspot.com/2013/12/december-my-journey-end-for-this-year.html (gambar saya capture kurang memuaskan)

it such A bless if we have friend yang sanggup memenuhi appetite craving kita , syukur!

No comments: