Saturday, July 6, 2013

bab 2 :mencari suami untuk ke mekah

aku keluarkan frosting cheese yang beli 2 minggu lalu , dengan keyakinan level tinggi masih boleh dimakan , letak dalam fridge kot bukan suhu bilik.Jari telunjuk yang bersih aku deep dalam dalam dekat frosting cheese lemak bersari santan ni ..sekali sentuh tekak : masam extra rasanya , aku main acah acah jari telunjuk kali kedua ketiga dan keempat gaya ulangan ke dalam frosting cheese lagi dan letak di lidah ---confirm masam extra as known as tak layak letak atas RV . nama glamor RV , nama lughah red velvet ... tink tonk tink ...adoi , dah janji dengan along malam ni nak datang rumah dia bagi red velvet ...owh mcm mana ni , RV dlm oven tengah memerah mekar , frosting cheese buat kacau pulak ... ok cik otak dah gagal mencerna idea ...takde cara ni , kena beli cheese baru esok

keluar dari makmal dapur , capai handphone atas meja makan , sms along : long , cancel datang rumah kau hari ni , RV aku half cook sebab frosting cheese rosak , tekan butang send .....

5 minit kemudia : alang , ala belasah je la , half cook pun aku accept  ...Aik , minah ni biar betul , nanti cake dia tu serupa kosong habis , aku nk design macam mana ? nak buat lovely dovey mcam mana ... bare gler atas cake tu

aku reply balik :tak boleh long , memang teruk giler , kalau kau tengok pun kurang selera , aku datang rabu ni ke ..ok , sorry eh along

30 minit kemudian , aku target along campak handphone merata ni : ok sajor nok, mak jemah tak kisah , InsyaAllah jumpa rabu ni


legaa ........aku janji dengan along ni dah masuk buku 555 , janji nak buat RV special untuk birthday dia , hari tu ingat nak buat time birthday , sekali along celebrate birthday dengan family dia dekat jakarta , alasan dia --escapism dan mana tahu dapat jumpa dude harlino , itu hadiah kahwin paling lumayan dong ... berangan nombor satu ...

ok aku alang --mengikut hierarki anak anak dalam keluarga melayu nama sebenar marlieya ...panggil lieya , software engineer di sebuah kilang yang kalau kamu orang lalu lebuhraya persekutuan dengan mata memandang ke kiri jika menghala ke Kuala Lumpur akan nampak nama kilang aku kerja .. kawan dengan along dari sekolah rendah ..alhamdulillah kami masih bertahan sebagai sahabat , keep in touch sentiasa ... hobi tengok teater juga ..moga kami bersahabat sampai syurga ...


********************
disclaimer : alang --aku terharu dengan RV kau yang memang nais , tak sia sia aku tuntut tiap kali birthday , dengar cerita siap beli nozzle baru ...terharu terharu ...moga kami sentiasa dalam rahmatNya , dipanjangkan umur, dimurah rezeki dan dipermudahkan jumpa mr right ya ...teman ke mekah  ... tapi dia tak lovey dovey . gambar ketik sini rv chantek

No comments: