Monday, April 9, 2012

Travel ..orang kata saya habiskan duit ..bagi saya itu LIFE!

Sesak serabut
Hal Kerja --itu adat dan biasa boleh handle 4 tahun pun dia punya platonik lebih kurang sama
Hal Negara -aku kisah sangat ke ? aku rasa tahap dasar peduli aku adalah dlm 10%
sebab aku rakyat biasa pompang dlm twitter , biarkan dia terbang , share skit dlam FB lepas tu
yang terasa hati tembak aku , jadi masih sama dengan orang lain


okay aku melalut , sesak isu negara
aku tahu escapism aku dua cara : lontarkan jadi aku tulis atau amek buku kecil merah , check baki bank , tempah ticket ..

ya aku suka travel
Naik angkot duduk paling tepi dengan pintu terbuka itu kepuasan
Naik tuk tuk dengan gaya rempitan itu cool
Panas berdenting di Sungai Mekong itu lebih mengasyikkan
Damai sejuk kota Parahyangan lebih menghiburkan
Dan lautan manusia di kota suci Islam itu adalah sebuah manifestasi kepuasan yang tidak terbayar harganya

Akhirnya buat aku kenal manusia
Kenal pakai ranggi tapi solatnya lagi tertib dari aku
Kenal orang rambut blonde skirt pendek tapi masuk masjid
Kenal nak solat tak semestinya kena buat partition laki perempuan
Kenal sabar , mana manusia mana syaitan
Kenal erti ada masa negara kau lagi paling teruk dari semua negara kau pergi
Kenal macam mana kau bersabar tengok makanan tapi haram kau nak telan
Tahu cerita bahawa rasa makan cili hidup itu nikmat tatkala itu je sayur yang ada

Dan yang utama aku kenal Maha Pencipta -Allah
Siapa nak jaga perempuan macam aku bila bergerak kalau bukan Yang Maha Berkuasa ?
Buat aku lebih rapat dan bergantung harap

Oh Allah
Izinkan hambamu ini menguasai dan berjalan di hamparan luas bumimu
Dengan kesihatan tubuh , rezeki yang luas dan umur yang panjang
Amin ...dan Ya Allah redhakanlah setiap langkah kakiku tika berjalan


p/s: Air Asia sila buat promosi --

No comments: